کدخبر:
219257
تاریخ انتشار:
۲۷ بهمن ۹۷
چاپ
چاپ
|
3 نظر
چاپ
دسته خبر
:

واکنش حراست شهرداری در مواجه با تصاویر منتشر شده در فضای مجازی؛ مصلحت سنجی، برخورد یا بی تفاوتی؟!

خزر: از حضور همیشگی یکی از اعضای شورا در دفتر مدیر یکی از سازمان های زیرمجموعه گرفته تا انتشار تصویری که نشاندهنده حضور یکی از کارکنان خانم  در بین دو همکار مرد خود دارد، همه و همه اقدام عاجل و قاطع نهادهای بازرسی و حراستی را می طلبد و نمی بایست به علت حضور برخی از متخلفین در بدنه شورا، نسبت به مشکلات اخلاقی شدید آنان بی تفاوت بوده و برخورد با آنان را به زمان دیگری موکول کرد که اگر این اتفاق بیافتد تنها قربانی، آبرو و حیثیت شهرداری است و بس!

به گزارش خزرآنلاین، یکی از اعضای شورای شهر در حاشیه آخرین جلسه کمیسیون های تخصصی شورا به نقش بازرسی و حراست شهرداری در ارایه گزارشات درست و به موقع به نهادهای نظارتی  تاکید کرده است. تاکیدی به موقع که نشانگر نقش مهم بازرسی و به خصوص حراست شهرداری در پیشگیری از بروز تخلفات می باشد. همین موضوع بهانه ای شد تا به نقش سازمان بازرسی و حراست شهرداری در آن چه که طی روزهای گذشته در این سازمان عریض و طویل به وقوع پیوسته است، پرداخته شود.

متاسفانه در پروسه انتخاب شهردار، تصاویر و مستنداتی از برخی اعضای شورا و کارمندان شهرداری در فضای مجازی منتشر شد که یکی از معدود نتایج آن، ممکن است نزول شان و منزلت شهرداری در نظر مردم و به خصوص قشر ارزشی و حزب اللهی باشد. 

شهرداری یکی از مردمی ترین سازمان های خدمت دهنده به شهروندان است که نه تنها شهدای فراوانی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است بلکه هم اکنون محل فعالیت بسیاری از ایثارگران، آزادگان و فرزندان معظم شهدا بوده و نقش مهمی را در تببین فرهنگ انقلابی و اسلامی در بین شهروندان ایفا می کند. با این حال رفتارهای دور از شان عده ای انگشت شمار از صدها کارمند این سازمان، در صورتی که با برخورد قاطع نهادهای نظارتی مستقر در شهرداری همراه نباشد، می تواند خدشه ای بر چهره موجه ای باشد که این سازمان در طی سالیان دراز از خود به جامعه نشان داده است. اگرچه تخریب چهره فرهنگی این سازمان مردمی آن هم تنها به علت خطای معدود افرادی در آن، به دور از انصاف است اما تنها راه جلوگیری از بروز آن، برخورد قاطع با خاطیان احتمالی توسط نهادهای بازسی و حراستی است.

متاسفانه در فرآیند انتخاب شهردار، برخی افراد در حرکاتی غیرشرعی و به دور از اخلاق، مستنداتی در فضای مجازی منتشر کردند که تکذیب اصالت بعضی از آن ها به خصوص تصاویر منتشر شده به راحتی امکان پذیر نیست. این تصاویر که نشاندهنده رفتار و پوشش خارج از عرف و اخلاق برخی از کارکنان و مدیران مجموعه شهرداری است، می تواند ذهن هر بیننده یا خواننده ای را نسبت به وجود فضایی سالم و مناسب در سازمان عریض و طویل شهرداری با شبهاتی مواجه سازد. اگرچه نفس انتشار این تصاویر درست نبوده است اما انتشار آن بی تردید تاثیر خود را در اذهان عمومی به جا گذاشته است.

متاسفانه آن چه که ممکن است بر این تاثیرپذیری بیافزاید، عدم برخورد مسئولان حراست شهرداری با کارمندان خاطی و یا عدم اطلاع رسانی در خصوص برخوردهای صورت گرفته است. تاثیر این دومی به مراتب از اولی بیشتر است و ممکن است خدای نکرده چنین به ذهن هر شهروند مطالبه گر و دغدغه مند متبادر کند که چنین پوشش و رفتارهایی در بدنه شهرداری به موضوعی عادی و همیشگی تبدیل شده اشت!!

از حضور همیشگی یکی از اعضای شورا در دفتر مدیر یکی از سازمان های زیرمجموعه شهرداری گرفته تا انتشار تصویری که نشاندهنده حضور یکی از کارکنان خانم شهرداری در بین دو همکار مرد خود دارد، همه و همه اقدام عاجل و قاطع نهادهای بازرسی و حراستی را می طلبد و نمی بایست به علت حضور برخی از متخلفین در بدنه شورا، نسبت به مشکلات اخلاقی شدید آنان بی تفاوت بوده و برخورد با آنان را به زمان دیگری موکول کرد که اگر این اتفاق بیافتد تنها قربانی، آبرو و حیثیت شهرداری است و بس!




واکنش حراست شهرداری در مواجه با تصاویر منتشر شده در فضای مجازی؛ مصلحت سنجی، برخورد یا بی تفاوتی؟!
#مسئولان #عمومی


مطالب مرتبط

پاسخ دهید
نشانی پست الکترونیک شما محفوظ خواهد ماند - وارد کردن نام، پست الکترونیک و وبلاگ اختیاری است

 
نام
پست الکترونیک
وبلاگ
نظرات خوانندگان
مهدی
ای بابا، حراست فقط برای افراد ضعیف و بدون پشتوانه جایی مثل شهرداری هست، وگرنه بقیه آزادند و رها!!!!!!!!!!!!!
يکشنبه، 28 بهمن 13978:32:38
مخالفمموافقم
پاسخ به اين اظهار نظر
پاسخ دهید
نشانی پست الکترونیک شما محفوظ خواهد ماند
نام*
پست الکترونیک
وبلاگ

بامداد
محل کار که محل خدمت به مردم و گرفتارایشون تبدیل شده به فاحشه خانه عجب دولتی شده آقای روحانی منصب بی اصل و بن میشود این یعنی مقام زیادی رو مغزشون اثر گذاشته هرغلطی خاستن میکنند بعدشم بیخیال ننگ وشرم برشما باد که آبرو نزد خداوند هم ندارید هر آدمی صلاحیت ارگان دولتی نداره مخصوصا این سمتها که بامردم در ارتباطه سابقه کاری دلیل بر شرط عقل و سالم بودن نفسانی ندارد چون این اتفاقا چند بار در چند شهر اتفاق افتاده پس باید شلاقشون بزنند حبس شوند تا برابقیه عبرت بشه
يکشنبه، 28 بهمن 139712:10:58
مخالفمموافقم
پاسخ به اين اظهار نظر
پاسخ دهید
نشانی پست الکترونیک شما محفوظ خواهد ماند
نام*
پست الکترونیک
وبلاگ

بی نام
ظاهر و باطن انسان گاه ناهماهنگ و متفاوت است. از اين رو، انسان هميشه چنان نيست كه مى نمايد. هر قدر ظاهر انسان با باطنش شبيه تر و هماهنگ تر باشد آن انسان كامل تر است، و بعكس. اين ناهماهنگى اگر بسيار گردد، به گونه اى كه باطن زشت و ظاهر زيبا باشد، «نفاق» نام مى گيرد. انسانيت انسان به باطن و معناست و تفاوت انسان ها در باطن است، اما در صورتْ همه شبيه هم هستند: گر به صورت آدمى انسان بدى احمد و بوجهل خود يكسان بدى11 اما ملاك ارزش انسان نه صورت او، بلكه سيرت اوست: ور بود صورت حقير و ناپذير چون بود خلقش نكو در پاش مير.12 حقيقت و باطن آدمى براساس ملكات اخلاقى او شكل مى گيرد. قيامت، روز آشكار شدن باطن است. همان گونه كه زمين در فصل بهار آنچه در دل دارد بيرون مى دهد، حشر هر كس بر صورت اعمال او خواهد بود: پس قيامت روز عرض اكبر است عرض آن دارد كه با زيب و فر است.14 هنگام عمل، وقت كاشتن و پنهان كردن دانه است و روز حساب، وقت درو كردن و آشكار شدن است: روز كشتن روز پنهان كردن است تخم در خاكى پريشان كردن است وقت بدرودن گه منجل زدن روز پاداش آمد و پيدا شدن. در آن روز هركسى به صورتى متناسب با شخصيت و اعمال و نياتش محشور مى شود: زانك حشر حاسدان روز گزند بى گمان بر صورت گرگان كنند حشر پر حرص خس مردار خوار صورت خوكى بود روز شمار زانيان را گنده اندام نهان خمر خواران را بود گند دهان گند مخفى كآن به دل ها مى رسيد گشت اندر حشر محسوس و پديد.16 شخصيت و صورت اخروى هركسى بر طبق آن خصلتى شكل مى گيرد كه در شخص غالب است: ظاهر و باطن اگر باشد يكى نيست كس را در نجات او شكى در وجود ما هزاران گرگ و خوك صالح و ناصالح و خوب خشوك حكم آن خو راست كو غالب تر است چونكه زر بيش از مس آمد آن زر است سيرتى كان در وجودت غالب است هم بر آن تصوير حشرت واجب است. از ديدگاه مولوى، بهشت و جهنم بروز و ظهور باطن اعمال و نيات آدمى است و براى هر گناهى عذابى متناسب با آن هست: چون زدستت زخم بر مظلوم رست آن درختى گشت از او زقوم رست چون زخشم آتش تو در دل ها زدى مايه نار جهنم آمدى.18 آن سخن هاى چو مار و كژدمت مار و كژدم گردد و گيرد دمت. اين بيانات ضمن اينكه حاوى تشبيهات و استعارات ذوقى و ادبى هستند، اما در عين حال، به جهان بينى دو ساحتى عرفانى نظر دارند. در باب مرگ و زندگى نيز اين نگاه دو ساحتى جارى است. ظاهر مرگ فنا و زوال است، اما باطنش بقا و ارتقا. ظاهرش از دست دادن و باطنش به دست آوردن است. ظاهرش در قبر تنگ جاى گرفتن است و باطنش در باغستان وسيع خدا رفتن. ظاهرش محبوس شدن در خاك و گِل است، اما باطنش رستن از آب و گل. عقل جزئى معكوس بين است؛ مردگى را زندگى و زندگى را مردگى مى بيند: عقل كاذب هست خود معكوس بين زندگى را مرگ بيند آن غبين ورنه از چاهى به صحرا او فتاد در ميان دولت و عيش و گشاد مقعد صدق و جليسش حق شده رسته زين آب و گل آتشك
دوشنبه، 29 بهمن 13978:21:16
مخالفمموافقم
پاسخ به اين اظهار نظر
پاسخ دهید
نشانی پست الکترونیک شما محفوظ خواهد ماند
نام*
پست الکترونیک
وبلاگ

پربیینده ترین عناوین
پربحث ترین عناوین
آخرین خبرها
پربازدیدهای سیاست
تازه های سیاست
پربحث ترین ها

کليه حقوق اين سايت متعلق به وبسايت خبري-تحليلي خزرآنلاین مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
219257 1