کدخبر:
223441
تاریخ انتشار:
دسته خبر
:

آیا زخم کهنه تالاب انزلی بهبود می‌یابد؟

خزر: معاون آبفای گیلان با بیان اینکه با تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی روزانه ۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه خواهد شد، گفت: تصفیه خانه شرقی بندرانزلی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز، پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی دارد.

به گزارش خزرآنلاین، معاون آبفای گیلان با بیان اینکه با تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی روزانه ۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه خواهد شد، گفت: تصفیه خانه شرقی بندرانزلی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز، پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی دارد.

مارال محبوب امروز، ۴ اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی، گفت: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقاء بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین‌المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندرانزلی، افزود: تاکنون اقدامات مهمی از جمله احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندرانزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز انجام گرفته است؛ این طرح به مرحله بهره‌برداری رسیده و برای آن بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان همچنین به احداث دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و دو باب بالاآورنده اشاره کرد و گفت: برای احداث پنج ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

محبوب ادامه داد: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی و دریای خزر و حفظ سلامت شناگاه‌ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات موثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین‌المللی انزلی به انجام رسانیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد دارد و به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است، یادآور شد: این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای گیلان اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها، شاهد آن باشیم که پساب دارای استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندرانزلی و دریای خزر شود.




آیا زخم کهنه تالاب انزلی بهبود می‌یابد؟
پاسخ دهید
نشانی پست الکترونیک شما محفوظ خواهد ماند - وارد کردن نام، پست الکترونیک و وبلاگ اختیاری است


نام
پست الکترونیک
وبلاگ
یادداشت
آخرین خبرها

کليه حقوق اين سايت متعلق به وبسايت خبري-تحليلي خزرآنلاین مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
223441 1