کدخبر:
223439
تاریخ انتشار:
دسته خبر
:

انتقاد تند ملی‌پوش اسبق کاراته بعد از شکست‌های پی در پی کاراته گیلان

فقط کافیست جناب آقای آرمان نیم نگاهی به نتایج اخیر هیات کاراته استان بیاندازند!

خزر: جناب آقای آرمان آیا حواستان به کاراته هست؟ عملکردها را مشاهده می‌کنید؟ چه بلایی بر سر کاراته استان خواهد آمد؟

انتقاد تند ملی‌پوش اسبق کاراته بعد از شکست‌های پی در پی کاراته گیلان

به گزارش خزرآنلاین، «فرزام شفیعی» قهرمان اسبق کاراته آسیا و جهان و ملی‌پوش افتخارآفرین استان در گفتگویی در خصوص نحوه عملکرد هیات کاراته گیلان انتقاد کرد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: بنده فرزام شفیعی عضو کوچکی از خانواده بزرگ کاراته گیلان، دارنده مدال آسیایی و جهانی کاراته و عضو اسبق تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران هستم.

شفیعی در خصوص دغدغه‌هایش در زمینه کاراته استان گفت: در حال حاضر به عنوان یک منتقد بعد از اتفاقات اخیر و شکست بزرگ کاراته گیلان در رقابت‌های قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی خواهان پاسخگویی مراجع ذیربط هستم. ابتدا بر خودم واجب می‌دانم، ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی ورزشکاران، مربیان و داوران کاراته گیلان به آن عزیزان خدا قوت و خسته نباشید عرض کنم. لازم بذکر است روی صحبت من با مسئولان و مدیران و هدایت کنندگان ورزشی استان گیلان است.

کاراته در سبد زندگی رئیس هیأت استان نیست

وی افزود: ابتدا خواهان توضیح و توجیه ریاست محترم کاراته استان بودم اما پس از تفکر به این نتیجه رسیدم، شخصی که کاراته اصلا در سبد زندگی ایشان نیست، مسلما هیچ پاسخ و دغدغه‌ای نسبت به این جریان ندارد و روی صحبت بنده با مدیر کل محترم ورزش و جوانان گیلان و ریاست محترم فدراسیون کاراته ایران است.

کاراته گیلان از جایگاه اصلی خود دور افتاده است

شفیعی با بیان اینکه کاراته گیلان اکنون در سطح کشور جایگاهی ندارد، گفت: من فرزند کاراته این استان هستم، روزگاری بود که افتخار من و دوستانم وجود ۴ ملی‌پوش در رده‌های پایه و ۳ ملی‌پوش در رده بزرگسالان در یک سال بود، امروز افسوس میخورم که افتخار کاراته گیلان سکوی کشوری شده است. من بعنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کاراته گیلان نگران آینده کاراته استان هستم و اکنون خطاب من به جناب آقای آرمان مدیر کل محترم ورزش و جوانان گیلان می‌باشد: جناب آقای آرمان آیا حواستان به کاراته هست؟ عملکردها را مشاهده می‌کنید؟ چه بلایی بر سر کاراته استان خواهد آمد؟ کاراته منافعی ندارد، کاراته عاشق می‌خواهد کسانی که خاک این میادین را خورده و بی‌توقع برای ارتقای سطح کیفی این ورزش عشق بورزند، نه افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند با عکس‌های یادگاری و لباس‌های اتو کشیده!

تاوان‌عدم مسوولیت‌پذیری در جایگاه مدیریت را نباید جوانان مستعد بدهند

وی ادامه داد: فقط کافیست جناب آقای آرمان نیم نگاهی به نتایج اخیر هیات کاراته استان بیاندازند! چگونه در حد فاصل سه رویداد کشوری مشابه چنین صعود و نزولی بدست می‌آید، تا کی می‌خواهیم چشم به روی حقیقت ببندیم؟ چقدر باید تاوان‌عدم مسوولیت‌پذیری اشخاص منافع طلب را، جوانان ما بدهند؟ جوانانی که با هزار امید و آرزو پا به عرصه قهرمانی می‌گذارند!

شفیعی خاطر نشان کرد: چطور تیم منتخب گیلان قهرمان بزرگسالان کشور و نایب قهرمان امیدهای کشور می‌شود اما فارغ از اینکه حتی یک ملی‌پوش داشته باشد؟ مسوولیت این بی‌کفایتی‌ها با کیست؟ چه کسی باید مطالبه‌گر این قهرمانان باشد مگر وظایف رئیس هیات چیزی به غیر از مطالبه‌گری حق قهرمانان و ساماندهی امور مربوطه است؟ چرا باید کرسی گیلان در مجمع سالیانه فدراسیون خالی باشد؟ چرا باید درب هیات کاراته گیلان به روی قهرمانان، ملی‌پوشان و بزرگان کاراته بسته باشد؟ متاسفانه در این وادی حرف بیشتر از عملکرد خریدار دارد!

عدم بهره گیری از ظرفیت بزرگان کاراته استان، قهرمانان و مربیان

وی ضرورت برطرف شدن ضعف‌های کاراته گیلان را بهره گیری از ظرفیت قهرمانان و بزرگان کاراته دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بزرگان کاراته استان موجب ارتقای کاراته گیلان خواهد شد. ضعف بزرگ آقایان این است که به بزرگانی همچون جناب آقای مسعود رهنما صاحب کرسی در فدراسیون جهانی کاراته، قهرمانان بازیهای آسیایی چون جاسم ویشکاهی، سعید حسنی‌پور، سارا بهمنیار تنها بانوی کاراته المپیکی استان و تمام مربیان و قهرمانان ملی‌پوش استان پشت کرده اند. رئیس هیات کاراته استان چشم به همه‌ی این ظرفیت‌ها بسته است و جای تاسف دارد.

تا کی جلسات فرمالیته و به منظور رفع مسوولیت برگزار گردد؟ تا کی عکس‌های یادگاری گرفته خواهد شد؟ تا کی اهدای احکام تشریفاتی؟ آیا حق پر افتخارترین ورزش استان گیلان با ۵۶ قهرمان رسمی آسیا و جهان این است؟ چرا کسی شفاف‌سازی نمی‌کند؟ چه کسی پاسخگویی این سوالات خواهد بود؟

این ملی‌پوش اسبق کاراته در پایان گفت: بنده و سایر قهرمانان ملی و کشوری به عنوان کسانی که خاک این رشته را خورده‌اند خواهان بررسی بیشتر موارد ذکر شده و شفاف‌سازی برای جامعه بزرگ و پر افتخار کاراته گیلان هستیم. کاراته گیلان از جایگاه اصلی خود دور مانده و باید به ابهت و عزت گذشته خود برگردد.




فقط کافیست جناب آقای آرمان نیم نگاهی به نتایج اخیر هیات کاراته استان بیاندازند!
پاسخ دهید
نشانی پست الکترونیک شما محفوظ خواهد ماند - وارد کردن نام، پست الکترونیک و وبلاگ اختیاری است


نام
پست الکترونیک
وبلاگ
یادداشت
آخرین خبرها

کليه حقوق اين سايت متعلق به وبسايت خبري-تحليلي خزرآنلاین مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
223439 1